Aprilskämt

Obs! Detta är INGET aprilskämt men igår fyllde jag 25 år faaaaan alltså. Hit med rynkkrämer, tranbärsjuice och stödstrumpor!!! Ghaa.... Jag känner mig som en gammal sketen gumma med en 21-årings....eh, vad? Jag känner mig fortfarande som 21, det har jag gjort sedan jag var 21. Forever 21. Schysst sångtitel.

Jag har tre fötter.

Närå. Det var ett aprilskämt. Ett grandiost sådant. 

Igår när jag fyllde år hade jag chokladbollar med i skolan och bjöd på, de gick åt som sol i smörsken, folk blir som hökande gamar så fort det bjuds på söt utfodring. Jag vet. Jag blir det själv, men den här gången vare jag som bjöd, jag försökte hålla mig iskall och stå emot men tillslut var jag tvungen att ta en. 

Idag känner jag mig som en morgonapa, jag kunde inte sova inatt igeeeeeeeeen och skulle upp tidigt och åka upp till Frödingshöjd och städa ur gamla lägenheten så därför känner jag mig rätt och slätt som en morgonapa just nu. Skulle köpa kaffe i Selma men fick varmvatten i muggen. Tur att man kan hälla bort och ta om. 

Hehe, nu går hon på Frödingshöjd förbi universitetet, hon som går som om hon gick i nedförsbacke. Även när hon går i uppförsbacke. Hon måste ha världens tjockaste trampdynor. Ungefär som en häst. Eller öh, öh. De har ju inga trampdynor, bara en mule. Elum. Vad är en Elum för nå? Det är ju Mule fast baklänges!

Igår flyttade jag alltså från Frödingshöjd till Haga. Det får mig att tänka på Bellman, Fjäriln vingad syns på Haga. I love Haga. Så mamma och pappa är här och hjälper mig att flytta. Och igår firade vi när jag beträdde ålderdomens begynnande höst. Moi fick champagne, värsting vinöppnare, två vinflaskor (jag måste ju ha nåt att öva på) och möbler till min nya lägenhet. Och detox-te från tebutiken på stationen i Gefle. Jag önskade mig det, kan vara bra när man blir gammal, det är ju ett försök till att hålla sig fräsch ett tag till i varjefall. Men shit va pinsamt, det var ju värsta kärring att ha med sig gosaker och bjuda på igår men shit shit shit!!!!!! Det är aldrig nån annan som har med sig nåt på sin födelsedag, bara gamla kärringar. Fast det var ju iofs uppskattat

Ok, en liten rapportering bara, ni vet min hund - Zorro-Idioten-Lilleman-Benny Han kallas numera för Benny med låren, han har så maffiga lår. 

Kommentarer
Postat av: Lollo

GRATTIS =))
Håller med om att du är gammal nu ;) Ska njuta av mina sista månader som närmare 20 än 30 hehe.

2008-04-01 @ 10:38:25
URL: http://lollo83.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0