Lusse brud

Idag är det lucia och dagen till ära har jag haft en liten tenta. Och i tentasalen såg jag det hm....jag vet inte om jag ska säga "roligaste" "fulaste" eller "sötaste" jag sett på länge. Det går en tjej i min klass som kanske inte lägger ner mirakulösa ansträngningar i sina klädsval och är väl, vilket egentligen är direkt ovidkommande, lite gammalmodig i sitt utseende. Lucia och tenta till ära hade hon faktiskt klätt upp sig. Fråga min inte varför en människa över huvud taget kommer på tanken att piffa till sig till en tenta en lördagsmorgon på lucia??!?!! Men det hade hon gjort med lite hm....oroväckande resultat. Fasen alltså att jag inte har en bild för det borde nästan ha förevigats! Egentligen var det väl inte så farligt men hela resultat av hennes annars så försiktiga existens gjorde att jag ryckte till vid anblicken. Hon hade på sig sina vanliga, lite puffliga blåjeans, över det han hon nån grej som inte var en tunika och inte var en klänning utan såg ut som en typ morgonrock (?) fast i silkesmaterial i alla tänkbara nyanser av turkost. Jättestora, runda, bulliga blå-vita jympaskor och glitter i håret på det, det såg bara för roligt ut. Det låter kanske inte så extremt men jag blev helt förstummad av uppenbarelsen. Hennes relativt pimpinetta framtoning som blev helt vansinnigt spårad och rörig idag gjorde att hon bara var så otroligt söt! Skål för lusse brud. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det lâter ju jättegulligt, tänk om det fanns fler som hon, som vâgar klä sig i det man verkligen tycker om och pâ samma gâng sprider lite lusse-glädje till sin omgivning =)

2008-12-14 @ 22:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0