Heldt.

Här om dagen var det söndag, det vill säga att det var i går även om också idag kändes som söndag fast det var måndag, var en som heter Heldt in på ett ställe som heter Guldfynd. Kaxig som tusan försökte han köra Gävlestilen och hålla sig från att hejja men så kunde han inte låta bli så han räddade mig från att undvika-kunden-med-blicken-medan-man-gör-paket och istället ignorera-kunden-och-prata-lite-med-heldt istället(varför alla bindesträck???). Dvs, vi hade lite av vad som kan kallas en kort "chat". Chiacchierata på italienska men jag tror den engelska varianten är lättare för oss nordbor. Över huvudet på kunden pratade vi om allt mellan himmel och jord. Bland annat fann jag att Åsas vilda försäkran om att det var okej att komma i mjukiskläder på Nyårsafton av Daniel verkade mindre uppskattat. Han såg faktiskt lite smärre chockad ut vid blotta åtanken att nyårsvaka i leggings och tunika. Dessutom fick jag hint-hint av vad Tomten ska överraska Åsa med i år. Inga dåliga grejjer!! Eftersom Daniel var utsänd på uppdrag av självaste Tomtefar hade han inte tid att prata med en enkel brudhalva som jag, nej han hade inte ens tid att vrida kroppen 90 grader så jag fick se framsidan utan jag såg bara profilen av den gamle stofilen. Med eld i baken och släpig röst upplyste han mig om något som jag antar var av både kristlig och intellektuell betydelse men kanske också av ren inställsamhet. Hur som haver hörde jag inte riktigt vad han sa men jag tänkte att med lite schyssta nickningar och ett glatt humör märker han nog inget och han såg faktiskt rätt nöjd ut innan han rusade vidare i juldeliriumet.


Undrar om Daniel är klär i leggings och tunika?? Det kanske tar ungefär en månad att bli van vid det.

Kommentarer
Postat av: D.

Jag klär nog i leggings och tunika. Har redigt läckra ben. :)

2008-12-23 @ 08:34:11
URL: http://www.sorkmos.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0