Amerikansk frukost

Idag blev det frukost al amerikano. De vi bor hos tog med oss till ett frukostställe, det såg ut precis som på TV. Fast jag skulle kanske ha klassat frukosten som en lunch; äggomelett med potatisröra och toast. Jag fick i mig ungefär hälften (dvs en portion i normala mått mätt). Det var så kul för bredvid oss satt tre tjejer. 90 kg *3. Käkade frukost. Stora feta amerikanska pannkakor, stora skålar med grädde och sylt och sirap. Hinkar med cocacola. Men det var nästan äckligt att se....men lite kul också. Sen tog Griselda som jag bor hos med mig till en mataffär som bara säljer vegetariska och organiska produkter. Det var bland det roligaste jag varit med om! Gud vad mycket roliga produkter de hade, jag skulle kunna spendera en hel dag där. De hade allt från fryst mat till färska matvaror, färdiglagade färdigpackade produkter, mat de lagade där som låg i stora montrar, bröd, krämer, juicer, smoothis, shotar, flingor, efterrätter, pålägg. Jag köpte massvis med saker som jag aldrig sett förr. Wow!! 
Bilder och grejer kommer sen, har inte riktigt tid än. Nu väntar stranden!!! Fan, jag kommer bidra till att folk får ont i ögonen.......är ju blek som en magnecyl. Fast det kanske det blir ändring på nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0