En bra dag

Nu är det slut på gnäll och pust och stön, nu ska jag blicka framåt och göra det bästa av en tillvaro överbelastat med plugg. Nattens månförmörkelse väckte liv i min inneboende vampyr och därmed lite jävlarannamma. Det går ju inte att komma hem och se tillvaron i gråa och dystra färger, så hemskt är det ju inte. Bara jag får undan lite skola så kommer Karlstads verklighet blända mig med sin vinterbleka sol och sin fuktiga Vänernluft. Appropå Värnen så är det inte mycket man har sett av den trots att jag har hört att vi är grannar. Har han åkt på semester eller? Eller jaha, det kanske är jag som måste åka till Vänern istället för att sitta hemma och vänta på att Värnen ska komma till mig. ? Tänkbart. Avsaknaden av Gävles havsluft gör att en ovan blir förvirrad och förstoppad i hjärnan här i Karlstad. Man är ju van med bräckt vatten. 

Nej nu har de spårat på tv4. De försöker tuta i svenska folket att jorden är ett äpple och månen en vindruva. Käkar insekter gör de också. Vart är världen på väg?

Anledningen till att jag är vaken så tidigt idag är att jag gör ett nytt försök till att komma tillrätta med sömnproblemen. Från igår kväll ska jag hålla stenhårt och nu menar jag STENHÅRT på att kliva upp och gå och lägga mig på samma tider. För jag börjar bli galen på det här. OBS! Vissa reservationer ang. lördagkväll. 

Kanske man ska göra som Steffo&co och käka lite insekter till frulle. Jag har precis lärt mig att det är viktigt att laga till dem ordentligt för att få bort alla mikroorganismer. Det var precis så jag tänkte också, det skulle säkert smaka konstigt att käka dem råa. 

Sen skulle jag vilja uttrycka en önskan: Eftersom jag har bestämt mig för att det är så jävla bra här i Karlstad skulle tillvaron fulländas om Luca flyttade hit också. Då skulle jag bjuda honom på en kopp Gevalia och knäckebröd från Saltåkvarn med Västerbottenost. Det skulle han nog tycka om. Sen skulle han tjata jättemycket för han vill titta på Let's Dance men jag vill titta på Simpsons och till slut får jag som jag vill. Luca är så bra. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0