Miamimojito-mojitomiami

Kolla här då! Inte bara en riktig Mojito utan TRE! Med Miamiska palmer i bakgrunden. Det där var den näst bästa Mojiton jag druckigt i hela mitt liv. För att inte snacka om det spontant suveräna fotot jag lyckades få till. Hemligheten bakom en riktig mojito är en bra mixer, den ska inte bara muddlas, jag vill inte ha sockerkristaller stora som gravida skalbaggar i min drink! 
mojito
Aaaooo! Jag la mig till med att snacka italienska på riktig romersk dialekt igår. jag vet inte varför, jag har alltid försökt prata italienska så neutralt som möjligt. Så helt plötsligt inser Fabio il grande att han befinner sig i MIAMI med CARIN från SVERIGE som pratar ITALIENSKA på bredaste ROMERSKA DIALEKTEN. Hans haka ramlade ner i trottoaren (så vitt jag vet är den kvar där än idag) och själv höll jag på att skratta ihjäl mig, det kom så spontant. För den som inte förstår kan jag förklara att riktigt bred romersk dialekt slår bredaste stockholmskan med hästlängder. Det handlar inte bara om vissa uttalsskillnader utan om uttryck, diminutiv, utrop och ljud och kroppsrörelser. Ett helt kit förstår ni. Kanske går att sälja? Går väl alltid att lura på en och annan svag stackare. Eller nån torr ungkarl. Appropå ungkarl är ju jag en sån fast kvinnligare.

Igår såg jag två som var ute och gick med sina respektive husdjur. En varsin boaorm. Kan ju vara bra att ha liksom. Typ när alligatorn kommer eller så. Graham, som förresten är min nya idol eftersom han är bäst, upplysningsvis Griseldas man som vi bor hos, skrämde upp mig rejält när han berättade att en kvinna blev uppätet av en alligator här borta vid en kanal för ett par år sen. Samma morgon hade jag spatserat förbi där inte ont anandes att träskondskan låg och lurade i vassen. Jag ska inte gå förbi där nå mer. Jag tar svängen förbi grannen istället. Han verkar trevlig ;) De har ju förresten grannar som inte går av helt för hackor, vid ett hus står en limousin parkerad på garageuppfarten. Framför ett annat hus har de ställt upp en kanin. Den är ful. Jag funderar på vad jag ska hitta på för kul för att piffa upp den. En liten hatt kanske, eller en cigarr. Nej, nu vet jag. Ett träskhusdjur. Det skulle vara kul och busa lite med amerikanerna, typ byta plats på deras töntiga trädgårdsprydnader. De skulle nog inte fatta att det var jag. Fast jag får nog be om hjälp när jag ska rulla iväg limousinen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0