älvor, sol och jogging

För några dagar sedan fick jag en förvarning av sifo att jag skulle få en undersökning hemskickad. Jag tyckte det var både skumt och slöseri på papper att skicka ut en sån förvarning fast nu förstår jag. Det är inte 2-3 sidor som jag trodde utan det är ett helt häfte på 44 sidor! Jag hoppas jag får ta del av lite vinstpengar som TACK! för att jag sätter av massor av min dyrbara tid för att svara så riktigt som möjligt på frågorna. Fast riktigt kul måste jag säga! Och med The Killers nynnande i bakgrunden går mys-rysningarna på ryggen för fullt.

Idag är den där berömda Karlstadsolen i farten. Dansar som en blek januariälva mot en matt himmel, smekandes av trädens kronor som sveper i vinden. Oj, där slog poeten i mig till. Tänk att få vara en älva! Då skulle jag vara en skogsälva med grön, lång klänning och långt gyllene hår som lockar sig på ryggen. Jag ska ansöka om att få bli älva i nästa liv. Då kanske Näcken kan vara min pojkvän! Fast då vill jag ha en lite rockigare variant än den där traditionella som sitter naken och spelar fiol, han känns lite föråldrad. Han kanske kan sjunga covers på The Killers? 

Det jag egentligen tänkte komma till var att dagens joggingrunda kommer bli sååå skön tack vare solen, 45 minuter kvar innan det bär av över berg och dal, myrar och sankmarker. Sist jag var ute och sprang halkade jag omkull, klev ner i ett sankhål och blev dyngsur om fötterna. Då var jag dessutom helt vilse. Fast jag hittade hem tillslut. Idag ska det bli mer ordning och organisering på rundan. Mest för att slippa pinsamheter som att flåsandes och svettig behöva fråga vart man hamnar om man springer "ditåt". 




Obs! Det är inte jag på bilden!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0