panic och Jesu blod i rättvisemärkt form

Ja faktiskt. Sitter med en ny artikel idag. Denna handlar om turismens frammarsch i Kambodja fast med fokus på Kambodjas förflutna helvete. Det intresserar mig föga. Min relation till Kambodja är att det ligger långt från Sverige. Så mycket mer kan jag faktiskt inte om det landet. Gråson. Och engelska forskarartiklar i sådana ämnen är inte det roligaste man kan syssla med en torsdagskväll. Men det är priset man får betala när man sitter hemma hos morbrors fru hela dagen och käkar grönsakssoppa med bröd. Och våfflor till mellanmål. Och ett par whiskey på eftermiddagen. Det där sista var högst oväntat men man är ju inte den som är den och med gamle Bellmans så förståndigt formulerade ord ekande i huvudet tackade jag väluppfostrat ja; "Drick ur ditt glas ty döden på dig väntar". Tycker jag ändå har en fin ursäkt till att jag  måste sitta och plågas här och nu. Har dessutom bidragit till rättvisan idag genom att köpa rättvisemärkt rödvin. Såg nu att det innehåller så höga halter som 14%. Kanske skulle ta och unna sig ett glas i denna studiekvarts gråson för att dessutom bidra till att inte bli så full imorgon. Med tanke på att det är så starkt alltså. Fast det känns ju lite tragiskt också. Att sitta i sin ensamhet och dricka vin. Det är inte min grej. I värsta fall kan man ju spara en skvätt till tomatsåsen, den får så rund smak med lite vin i. Jesu blod kan pigga upp både det ena och det andra.
Det mest orättvisa i februari är att jag på morrhåret missar Babyshambles spelning på Circolo degli Artisti i Rom. På fredag. När jag egentligen faktiskt nästan kommer att vara i Rom. Eller på väg ifrån......Det är så typiskt att jag kan bli alldeles galen! Önskar jag kunde skjuta upp den där dumma flygresan mot Miami ett dygn. Det är min högsta men också enda önskan i år. Fast det är tur att kultur är flyttbar, denna europas främsta rockgrupp kommer ju till hultsfred också. Ska kolla om det går att styra upp något. Böna och be. Och lyssnar inte Jesus kan jag ju alltid smutta lite mer på hans blod....Tänk att vi har monopol på Jesu blod i Sverige!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0