Bordslyrik

När man var liten och hade ätit klart reste man sig och haspade ur sig något i stil med: TACK FÖR MATEN DEN VAR GOD, ÅTTA SPYDDE, TIO DOG! HA-HA-HA-HAAAAA. Sedan rusade man iväg till tv:n och kollade på tom&jerry innan det var dags att kuta ner till frysen och skopa över några liter glass i en skål som man sedan åt under första andakt. Nu för tiden när jag har ätit klart försöker jag glatt tänka "tack för maten den var god....." sen är det bara att kavla upp ärmarna och ta tag i disken och städa till det är skinande rent. Det är förjääääävligt tycker jag. Det hade varit mycket lättare om man, i stil med kissarna, käkade torrfoder. Då hade det bara varit att hälla upp lagom mängd och tugga i sig tills det var slut. Inget slask, ingen disk, inga skitiga bänkar! Fast det är klart, då skulle man väl vara tvungen att springa ut och jaga råttor och sork i tid och otid för att hålla sig mätt....njaaa, jag är ju ändå inte så mycket för kött....

Kommentarer
Postat av: Lollo

ja fy fan för diska o ta reda på det efteråt.. laga mat o äta är kul.. men det efteråt skulle jag gärna slippa :O

2008-07-24 @ 00:18:33
URL: http://lollo83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0