Gud, grisar och yrkesquiz

Gissa yrket:

1. Ehurrrrm. Och hur var det här då? 
2. Kan jag hjälpa dig med något?
3. Däblirfemtonkronor 
4. Nypåstigna? 
5. Hur länge har du känt så här?
6. (Slå ej dövörat till här!) "A-dur"
7. Tjåååoooonongongong.....
8. Weeeee. wee-wee-WEEEEEEE


Facit:

1. Polisen
2. Butiksbiträdet
3. Korvgubben
4. Konduktörn!
5. Doktorn. Eller psykologen eller terapeuten eller nåt i den stilen. 
6. Pianostämmaren
7. Råttmördaren, dvs. råttfällan
8. Inbrottslarmet. 



Igår var en mycket givande kväll. Storebror grillade majskolvar åt mig, mamma bjöd på rosevin. Sen ringde Elin. Vi var på allsång i Trödjes bönhus, mest för att vi fick våfflor och det var fin sång. Typ Nu går sista visan. Där hann jag dessutom köpa en tavla för 10 kronor på loppisen. Egentligen var den stängd men eftersom den bara låg gömd under lite presenningar o grejjer var det ju inte så svårt att leta fram MIN tavla med lila sånt-där-runt-omkring (Vad fan heter det??????) Det var så ogillrat att jag till och med kunde ha STULIT den men eftersom det känns snålt att sno nåt för tio spänn från nån som dessutom precis har bjudit på våfflor med grädde och sylt lånade jag tio kronor från mrs Vapendragare så jag kunde pejja mästerverket på en gång. Den är så fin. Ram heter det förresten det där runt om kring som är lila på det här exemplaret. Efter konstshopping spelade vi handboll, mitt lag förlorade men jag får väl skylla på rosevinet tror jag, eller saften från bönhuset. Kvällen avslutades med softish myntate och skorpor. Sedan trallade jag mig till söms. 

Här jag ska dela med mig av mitt musikval ikväll:

I can't shake this feeling I've got
My dirty hands, have I been in the wars?
The saddest thing that I'd ever seen
We're smokers outside the hospital doors


Och eftersom det regnade idag ska jag dela med mig av en trollformel mot regn:
Jungfru Maria hon satt på stätta, 
hon borsta och hon flätta, 
hon bad till Gud allena,
att regent måtte lena,
och solen måtte skena,
först på folk och sen på fä,
och så på Jungfru Marie lilla vita knä.

Så  blir det sol imorgon hoppas jag ni tackar mig. (annars kan ni komma in till mig på guldfynd för jag har ett paraply att erbjuda som nån förvirrad stackare glömde kvar idag hö hö hö)

Också en liten slutkläm à la gris: 
- Far din var ett svin, sa suggan till kultingen. 

Nöffnöff!

Kommentarer
Postat av: D.

Det är strålande väder idag. Tack för det.

2008-07-18 @ 08:53:13
URL: http://www.sorkmos.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0