Dionysos hälsar på

Idag har tydligen Dionysos ägnat mig en tanke eftersom min mamma bjuder på vin, vitt vin. Jag föredrar ju rött vin men mammsen hade prickat mitt i prick och köpt vin på min favvo vitvinsdruva!!! Bianco di custoza. Jammi jammi jammi. Och det är sommar och det är varmt. Då passade det bra tycker jag =) Eller ja, så överdrivet varmt är det väl inte men jag måste erkänna att jag föredrar Dionysos framför saunaguden. Det är varjefall en kille man kan lita på i alla väder, med eller utan kläder - till och med såna gjorda i läder. Ja...............I Dionysos grepp framstår vi alla som dårar.

Je t'aime Dionysos. Öööh, stavar man så?? Ok, jag kan inte franska trots benhård närvaro på Bennos lektioner hahha. Italienska är finare. Dionysos, ti amo. Eller ännu vackrare: Dionysos, ti voglio bene!  Synd att jag inte kan det på grekiska.


Håll i er nu:

S'agapo Dionysos!      Grekiska, jag gillar snabba språkkurser à la Google.com S'agapo Google.

S'agapo. 

Kommentarer
Postat av: Lollo

Tack Carin :)

Jag är ledig i helgen om du har lust o ta en fest ;)

Jobbar nästa. Vet inte hur länge du blir kvar i stan?

Kram

2008-06-13 @ 09:18:08
URL: http://lollo83.blogg.se/
Postat av: Lollo

Hej igen Carin. Jag är hemma hos Erik o min mobil är i min lägenhet (behöver jag säga att jag längtar tills vi bor ihop..?) Gaah! Men jag tar gärna en fest ihop imorgon lördag. Vore riktigt roligt :D

Hör av mig imorgon. Puss

2008-06-13 @ 20:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0