Ballerinahund

hehe. Det står en liten asterix-kompis här på bordet och jag fick precis dess bakomliggande historia; Mamma var i Stockholm och sprang in på Mc Donalds och beställde en liten hamburgare och en liten dricka. "Sen fick jag det i en sån där löjlig barnlåda. Asterixgubben följde också med." Sen skrattade hon så där hjärtligt som jag trodde att bara min mamma gör men som jag hela tiden kommer på mig själv med att också göra så man hela tiden måste kväva skrattet för att undvika att alla inom en radie på 30 meter ska få tinnitus. Ibland skrattar jag så högt att jag bara vill sjunka genom jorden men det är svårt att förändra sitt skratt och jag vill ju inte sluta skratta bara för att att att att jag skrattar fult. Hellre skrattar jag fult än inte. Ett liv utan skratt förlänger ju inte livet, fast det finns säkert andra åtgärder att ta till. 

Lilleman, även kallad Idioten och ibland Zorro, lillvovven alltså, jag undrar vad som rör sig i huvudet på honom. Tur att han är en hund för om han hade varit en människa då hade han varit en sån där dryg och jobbig snubbe som ingen orkar med, som folk UNDVIKER för att slippa en jobbig människa. Nu är han som tur är hund och mest bara charmig, han är så SÖÖÖÖT. I morse när jag vaknade kom han och mötte mig i dörren, sedan dess har han suttit som en kardborre på mig utan att avvika en sekund. Han är med överallt, kliver på mina fötter, rör sig när jag rör mig och står still när jag står still. Med tanke på det tänkte jag att jag skulle testa honom så jag drog på mig en ballerinaklänning och snörde på mig ett par ballerinaskor och gissa vad hunden gjorde.....??????? Han dansade som värsta svanen i Svansjön (lite kortare hals bara). Alla piruetter gjorde honom dock så yr i huvudet så både ett par vaser och en golvlampa rök och vi fick ringa in Gävles artilleri för att få stopp på dansandet. De stormade in här och kastade sig platta över hunden som med blossande kinder kröp ur klänningen och låtsades som att det regnade. Sen bjöd han herrarna på konjak och cigarr och vi har huset fullt med stora starka karlar. =) Jippi.

Kommentarer
Postat av: Lollo

Du skrattar väl inte alls det fult :D

2008-03-20 @ 09:59:20
URL: http://lollo83.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0