Dusch-kurs

Jag har precis blivit informerad om att jag ska få gå dusch-kurs imorgon med mamma. Anledningen är att varje gång jag duschar här hemma blir det översvämning i badrummet. Jag kan ju inte förneka att jag inte har märkt det men kan inte heller påstå att jag störs av det och måste dessutom tillägga att jag faktiskt brukar försöka styra ner vattnet i avloppet efteråt för att undvika eventuella vattenskador eller att mamma eller pappa ska halka och slå sig. Eller ännu värre att vattnet ska frysa till is för då måste man ju snöra på sig skridskor varje gång man ska på toa. TROTS alla mina åtgärder efter varje dusch för att minska all nekativ påverkan tycks det inte duga åt min kära mor så därför har hon inte bara erbjudit utan till och med påtvingat en dusch-kurs imorgon. Jag som trodde att man skulle få lugn och ro här hemma. Gud så fel jag hade. Ack du tunga värld!!!!

Jag hoppas det ingår fika i dusch-kursen.

Idag var jag hemma hos Sara och fick broccolisoppa, värsta gott! Och lilla Ella var alldeles bedårande söt, hon har världens gulligaste lilla näsa! Åh, hon är så söt så jag blir alldeles prillig. Jag hann med afrikansk dans också idag, det var hur kul som helst. Man fick ju spela apa en hel timme. Fast jag kan ju erkänna att jag spelade inte så mycket, jag körde på ren känsla ;)

Hehe, jag träffade min gamla lärare Rune från den tiden jag gick på Trödje skolan, alltså i småskolan. Han var sig lik och skjortan hade han inte bytt ut ;P

Appropå Trödje och småskolan, det var Påskkärringar här idag, fast jag var ju hos Sara då så jag missade tyvärr. De hade räckt fram ett vadderat kuvert till mamma men hon hade glömt att öppna det medan de var här för de hade fullt upp med att hälsa på hundarna, sen hade de fått en varsin tia för vi hade inget godis och där räckte det för mig för att skrika rakt ut. En tia???? Det innebär alltså att numera är den där tanten på Tittmyrvägen 52 erkänd som snålkärringen. Fan hon kunde väl gett de en riktig slant, eller en hallonkaka eller frukt eller vad som helst. Sen är det inte ens sant att det inte finns godis i huset för jag har sett att det ligger TVÅ chokladkakor i skafferiet. Det vadderade paketet glömdes bort men påträffades och öppnades under kvällen. Och gissa vad...de två små påskkärringarna hade gjutit en fruktkorg, en påsktupp och ett påskägg i gips som de dessutom hade målat, det var så himla gullig och avancerat. På min tid ritade vi bara påskkort föreställandes elaka häxor med svarta katter i bak på kvasten och en tekanna i fram ur vilken det rök nån oigenkännerlig och oidentifierbar rök och i bakgrunden skymtade blåa kullar, dvs Blåkulla. När mamma hade öppnat paketet fick hon så dåligt samvete för att flickorna eller kärringarna eller vad ni nu vill, inte hade fått mer än en varsin guldtia. Men tänk er deras besvikelse då! Allt detta jobb för en sketen tia var. Vad får man för en tia? Inte ens en serietidning. Nä det var snålt. Själv fick jag en hel hårklippning idag och god lunch. Utan att vare sig gjuta gips eller måla. He he he he he.......


Kommentarer
Postat av: Lollo

Hej Carin. Fick Saras sms. Jag jobbar tyvärr hela helgen så d blir ingen utgång.
Vad duktigt att påskkärringarna gjort så fint påsk"kort" :)
Glad Påsk

2008-03-21 @ 09:23:10
URL: http://lollo83.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0