Grått i Karlstad

Idag är det en ovanligt grå söndag här i Karlstad eller åtminstone onödigt grå. Gråheten är så intensiv och kompakt att min grådaskiga hy får kraftig konkurrens. I och med det gråaste tänkbara vädret tog jag tillfället i akt att traska till skolan för att plugga till morgondagens stundande seminarium. Jaaa. Jag hade med mig två morötter i matsäck men dem hann jag äta upp inom 10 minuter efter att jag kom. Jag var så sugen. =) Morötter rimmar på fötter. Apropå fötter ska jag cykla till SATS sen och gå på body balance. Fast jag kommer säkert gå på pump i stället som är lite mer synonymt med action, men jag ska försöka gå på body balance, det skulle nog min kropp må bättre av idag. Hehe SATS är värsta bästa flirtingstället Ojoj jag blir yr i huvudet av alla män när jag är i gymmet. Kan man få dem allihopa? Det är tur att det finns gym i Karlstad så man kan motverka alltför stor viktuppgång på onsdag och torsdag då jag ska hälsa på min kära mormor Svea. Det är alltid kul att vara där för hon blir så glad så hon spritter men hon dukar upp bullar och kakor i kapp med ett gödningsläger. Och nu är hon superlycklig, mormor, för jag ska äta fisk fram till påsk vilket innebär att hon får bjuda på lax och det gillar hon. Då slipper hon koka rotmos och fundera på var hon ska greja för vegetarisk mat till mig + att hon slipper fråga 302 gånger om jag inte vill ha en pannbiff ändå. Och bara för att jag äter fisk fram till påsk så betyder det inte att jag ÄTER fisk utan, eller ööh? Hur förklarar jag mig nu??? Nu har jag snärjt in mig. Med inte ÄTER menar jag hemma hos mig, hemma på Frödingshöjd där är det vegetariskt eller rättare sagt veganskt som gäller MEN jag kommer äta fisk när jag hälsar på mormor för då blir hon glad + eventuella gemensamma middagar innan påsk får innehålla fisk men DET FRÄMSTA SKÄLET till att jag ska äta fisk fram till påsk är för att mamma har lovat mig att OM jag äter fisk i påsk så ska hon ta med mig till fiskerestaurangen i Utvalnäs när jag kommer hem. Jippi =) Killen där är ju så söt så jag bara döööööör så då kan man väl offra sig lite och tillföra lite fisk till kroppen  =)  Och middag med mamma och pappa är bara bäst, fast bästast är det när mamma lagar själv, hon är grym. Alltså, jag äter gärna fisk, det är gott, men jag får så dåligt samvete. Och käkar jag fisk kan det medföra att jag på så sätt bidrar till extrema miljöföroreningar och det vill jag inte.
Ok, nu har jag suttit här och lagt ner en hel timme på att BÖRJA plugga kanske man ska ta och greppa tjuren vid hornen så man får nåt gjort. Bra idé. Jag matchar förresten gråa Karlstad med min gråa klänning idag. Genomtänkt till tusen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0