peruanska paket och lite annat smått och gott

"Har du vecklat ut antennen Carin? Med den där kan du säkert pejla in en och annan utomjording!" Så sa mamma när jag fick på mig mössan idag. Det var ju vår i Karlstad när jag åkte därifrån så jag tog inte med mig nån mössa, i Gävle mötte jag som sagt vintern och då får man laborera med de kläder man har kvar här. Då kan man se ut exempelvis på det här viset när man går på vinterpromenad till Silverbäckarna med Elin. Snön såg så inbjudande ut idag att vi la oss i den, det är bäst att ligga i snön, den är värsta bekvämlish. Promenaden gav förresten upphov till en frågeställning:
1. Låg svanarna i en isvak eller hade de frusit fast? Eller låg de PÅ isen? 
2. Bilen på parkeringen.....jordens mysterium!! Det var plogat runt och UNDER den men det låg en meter snö PÅ den. Det blev en alldeles för svår ekvation både för mig och för Elin så vi försöker bara förtränga att vi faktiskt såg FENOMENET. Hur kan man ploga under en bil utan att flytta på den?? Argh, jag får gråa hår bara jag tänker på det. Jag måste radera ut bilden från min näthinna och bränna bort minnet. 
432951-20
Efter långpromenad åt vi lunch till min 25-årsdags ära (som iofs inte inträffar förrän nästa måndag men då är Elin i Linköping och jag i Karlstad) Jag meckade vitlöksbröd och spenat-valnöt-grönmögelost-honungssallad och halvtorr engelsk cider och Elin smörjde kråset. Egentligen skulle vi fira imorgon men jag var så nyfiken på mina peruanska presenter så jag passade på att tidigarelägga det hela. Fast vi ska fira med en till lunch i morgon =) Och mina presenter var: Rosa benvärmare av upalupa-djurull. De heter inte upalupa men jag fick självklart korvstoppning i minnesapparaten precis NU. Men ni vet, såna där lamaliknande djur. Sen fick jag ett halsband och armband i rosa sötvattenspärlor (Elin har fattat vilken färg som går hem i Carins värld) SÅÅÅÅÅÅ fina!!! Sist men inte minst fick jag ett peruanskt lerkrus som en peruan-som-inte-ser-ut-som-en-indian har gjort. Jätte-jättefint. Såna grejer älskar jag. Elin känner mig ganska bra vid det här laget, hon har ju snart känt mig i 25 år =)

Hehe, jag masade mig ut och åkte skidor igår men GUUUUD vad jag förbannade min egen envishet i samma stund som jag stack ut näsan genom dörren, fy sjutton vilken snålblåst det var, spåren snöade igen direkt bakom mig och det var skitjobbigt. Tillslut vände jag och åkte hem men vad gjorde jag när jag kom hem då? Vända och åkte lika långt igen och då var jag riktigt, riktigt sur och grinig på mig själv. Tänk om den där envisheten kunde slå till i lite viktigare sammanhang också!! Jag åkte skidor idag också, det var ju strålande väder och ett riktigt nöje från början till slut, fast jag blev ihjälskrämd då det plötsligt mitt i skogen dök upp fyra bisonoxar som galopperade emot mig. Jag visste inte vad jag skulle göra så jag låtsades att det regnade och vinkade snällt tillbaka när de passerade mig och sa hej. 

...okej.....det var inga bisonoxar, det var fyrhjulingar. 

Om jag någonsin vinner såna där byxor med fickor som alltid är fulla med guldpengar ska jag fråga om jag kan byta byxorna till en säng och guldpengarna till karlar =)

Kommentarer
Postat av: Lollo

den där sallad lät GOD.
Fin bild du lagt ut också :)

2008-03-23 @ 22:41:53
URL: http://lollo83.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0