Grillmästaren Carin

Då kan man även titulera sig grillmästare då. Att vara hemma i Gefle känns så tryggt så jag passade på att prova på en ännu oprövad vad sig visade vara en gömd talang - att grilla. Så jag körde, som vanligt när jag ska lagar mat, improvisationstekniken blandad med ren impulsivitet och marinerade lax med honung, soja, vitlök och ingefära, det vill säga lite japanskt. Detta hamnade på grillen. Vilket var en upplevelse i sig, speciellt eftersom mormor var utom sig och trodde jag skulle tända eld på mig själv. Men det gick bra, fick beröm TILL OCH MED AV MORMOR för en alldeles utsökt lax med ett alldeles utmärkt innanmäte och intressant marinad. Hm. Fint omdöme måste jag säga. Japans lax mötte för övrigt italiensk mozzarella och tomatsallad (kan låta tok-tok men funkade perffa) med olivolja från sardinien och aubergine och tomat och gräslökskompott. Och Frascativin som pricken över i:t. Jävlars vad gott det var. Man måste få överträffa sig själv ibland.

Kommentarer
Postat av: emma

âh jag blir sâ sugen pâ mat alltid när jag läser din blogg! Hoppas man snart fâr smaka! =)

2008-05-13 @ 10:19:45
URL: http://emmaimadrid.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0