Kroppen är en maskin

Nu har jag en lite knepig fundering som kanske dessutom inte är så intressant.....människokroppen är en maskin! Igår klev jag upp halv sju, pös iväg till SATS och styrketränade, körd coreboll, hem och duschade, cyklade till skolan, satt där hela dagen, cyklade hem igen, cykelpuls i 75 minuter, hem, pluggade mera, och här kommer grunden till vad som gör att jag anser att kroppen är en maskin: SOV INTE EN ENDASTE MINUT PÅ HELA NATTEN, steg upp klockan 6, iväg och jobbade mellan 7-12, lunch, cyklade till Tilda och jobbade med B-uppsatsen, hemma igen klockan 7, ut och joggade och sitter här och skriver på en annan uppsats. Jag har alltså varit vaken i 39 och en halv timme hunnit med tre vad jag skulle kalla ganska hårda träningspass + extra cykling + MASSVIS med plugg och skrivande. Sjukt. Galet. Och det kanske absolut värsta är att jag känner mig så JÄVLA FRÄSCH! Hehe, å nej, jag kan erkänna att jag känner mig helt groggy och bakfull fast jag inte har druckigt alkohol sen i lördags. Ska bli spännande att se om det blir nån sömn i natt. Trots alla dessa vakna timmar är inte det att ge sig tusan på om man är inneboende i min kropp. Det är varjefall en sån här kväll när det är extra viktigt att skriva dagbok. 

Ja just ja, den här vintern blev jag så stark att jag kan göra armhävningar på tårna. Jag märkte det egentligen för ett drygt år sen men det är inte förrän nu jag faktiskt erkänner för mig själv att jag kan =)  Det starkaste och mest imponerande är att jag DESSUTOM kan göra det utan att ha händerna i golvet. !!!!! Hahaha =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0