Ale av skild karaktär

Igår var jag o de andra (det vill säga Tomten, Lill-fjanten, TörnTrosa, Mickey & Mouse) på biljardfemman eller biljardnian eller vad tusan det heter och firade Annas ett år närmare pension och skön vila. Jag lyckades klämma i mig en europeisk mai tai som innebär vit och mörk rom, granatäpplesirap och mandelsirap och det var så gott så det kändes som att det blommade inombords. Sen, för att runda av, gick jag på the heavy stuff, dvs, St. Peters Cream Stout. Jag hade tänkt mig en Guinness men eftersom det inte fanns hade jag ju turen att få prova nått nytt med alldeles utmärkt resultat. Det var så gott så det murrade till i hela svalget ner i magen. Det var inte tänkt att vi skulle ut den här helgen men eftersom vi hade så trevligt igår fick vi mersmak så ikväll blir det partyparty. Jag tänkte fortsätta på ölandet så jag har köpt lite spännande ale av varierande karaktär. Bland annat slog jag till med en Ruddles county därför att jag från säker källa har hört att den är god. Kan hända att den här säkra källan är jag själv men jag är inte säker. Så oavsett så blir det som att smaka nytt och fräscht. Sen klämde jag till med en Abbot Ale, mest som en hyllning till klosterkulturen och lite för att mamma tyckte det kunde vara bra att munken med kupan på etiketten kunde hålla koll på mig. Ja. Det här var ju mest för att ni skulle få en liten inblick av vad som försiggår i mitt so called life just nu. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0