Linköpingshelg

I helgen har jag varit i Linköping hos Elin som fyllde 25. Som vanligt hade vi superduper! :) Jag kom till Linköping i fredags, då blev det lite lunch och lite presentinköp på stan och lite uppladdning inför kvällen. Vi trängdes ganska många i Fridas lilla etta innan vi gick till Villevalla, det har Elin pratat om mycket och blev såklart genast min favorit när jag såg den gedigna listan av finöl. Elin och jag njööööööt. Det var meningen att vi skulle vidare men jag och Elin bytte bort det mot en till finöl på Villevalla :) Lördagen och den stora dagen bestod mångt och mycket till att förbereda för kvällen men vi hann också göra en riktig Petsson och Findus-pannkakastårta, hur gott som helst! På kvällen kom massor med vänner till Elin och Anders och Staffan hade förberett ett musikquiz. Många trevliga människor och den värsta historien jag fick berättad tänker jag också dela med mig av:

Det var en tjej som hade en boaorm som husdjur. Hon matade och tog hand om den som sig bör, år efter år. Med åren växte ormen till sig och blev stor men det hindrade inte tjejen från att varje natt låta ormen sova ihop med henne i sängen. Helt plötsligt började ormen matvägra. Som orolig matte tog tjejen med ormen till veterinären som efter undersökningen konstaterade att ormen mådde bra men hon blev ändå rådd att avliva den. Varför då? Jo, för att ormen låg och samlade sig för att käka upp henne! 

Hungrig mage bästa kock! Ganska ball orm va? Det låter ju som en äkta råttan i pizza-berättelse men Peter som berättade den bedyrade dess sanning. Så jag får väl tro honom :) Han och jag kom ganska bra överens. Två likasinnade huvuden kan ju bara leda till en sak! = vi satte oss ner och knåpade ihop en hel upplaga med dikter till Elin och Anders som vi sedan gömde på diverse ställen; badrummet, i micron, på grammofonen, i en tekopp osv. Jag önskar dem mycket nöje! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0