Bland Strindberg och strukturerade veckor

"Han var tämligen fetlagd, och därför kunde han knarra så bra på skorna som skrek under tyngden av hans satta figur." Jag kan inte hjälpa det men jag tycker att herr August Strindberg allt som oftast bjuder på högkvalitativ underhållning. Jag vet inte om ni håller med mig men kanske är ni torrbollar också ;) Undrar vad förresten vad Strindberg skulle tycka om cykeltjuvar? Han skulle förmodligen haft en och annan åsikt i saken. Jag har förresten ett vykort på Strindberg i bokhyllan ovanför mitt huvud när jag sover. Det är fint, vi har mycket att grunna på vi två så då är det bra att han finns där. 

Åååååh jag har så himla ont i rumpan av allt sittande när jag pluggar, jag blir galen snart! På fredag är det iofs över OM nån smart jävel som anmält sig till tentan bestämmer sig för att inte dyka upp så att jag kan få dennes plats i stället. Alltså faaaan vad klantigt av mig att glömma bort att anmäla mig. Ett fatalt misstag men extra knorr på. Ibland känns det som att jag befinner mig i nån slags psykos som jag stundom frigös ifrån, olyckligt att jag kom upp så sent från den den här gången. Well, well. Life must go on =) Jag lär jag aldrig missa det igen. Från och med nu ska det bli ordning och reda i mitt liv. Varjefall ska jag försöka få till en touch av ordning under veckorna. För helgerna spelar ju ändå i en klass för sig. Helgerna är som en konjunktion i en mening, de får veckorna att hålla ihop. Därför vill jag inte hålla på och bråka för mycket med helgerna och nöjer mig med att strukturera upp veckorna. Fast bara lite lätt då. 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Äter du citronen eller har du den på läppen?

2008-10-22 @ 14:44:45
URL: http://artificialgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0