Galenskap

Nåååå.......har jag blivit klokare idag? Kanske. Snyggare? Omöjligt. Längre? Nä, ser mest ut som en ostkrok. Är det verkligen det här som är meningen, att bli knäpp av att plugga? Grundat på egna erfarenheter kan jag inte svara annat än Yes. Om en medelstudent tvingas sitta med snoken i boken dagarna i ända blir följden att ett annars normalt beblandande i sociala sammanhang, påfallande lidande. När man mer eller mindre tvingas till att leva i extremiteternas ensamhet med en ständig längtan att få hänga lite med en mer eller mindre betydande folkmassa vars storlek må vara obetydande, ja då lyder diagnosen: GALENSKAP. Och ostkroksrygg så klart eftersom jag och mina (för att skojja till det:) "likasinnade" sitter framåtlutade (över böckerna) från att alldeles innan solens blyga solstrålar letar sig in mellan persiennerna till långt efter att det är lika svart ute som när jag blundar inne. Fast det där med ostkroksrygg kommer till användning när jag är på spinning för då ska'en je sitte just så.

Kommentarer
Postat av: emma

En positiv grej med att vara galen är att man blir mer kreativ. Galenskap och lidande = kreativitet. Och ostkroksrygg passar för spinning som sagt. Var sak har sitt syfte =)

2008-10-04 @ 18:00:54
URL: http://emmaimadrid.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0