Idag fredag

Jahopp. Nu har rörmokaren varit här och dränerat i avloppet. Han fick upp en liten tuffsig snubbe som hade fastnat där nere. Arg som ett bi var han också men jag bjöd på brännvin så han blev på bättre humör. Sen satt han här en stund och pratade om ditt och datt men tillslut skickade jag ut honom när jag inte orkade lyssna på fler avloppshistorier. Efter den pärsen gick jag ner på Ica för att köpa apelsiner från Sydafrika för det fanns inga från Marocko och jag tänkte att när de ändå har flygit så långt måste ju nån käka upp dem. Eftersom jag kände mig lite evil passade jag på att slänga ner några knallröda paprikor på golvet och stoppade en vitlök i väskan(mest för att hålla demoner och hjärnspöken i schakt) När jag som bäst stod och gned två auberginer mot varandra för att få avnjuta det där härliga gnisslandet som då uppstår, körde tre bandidosmedlemmar in med sina HD och rånade kassabiträdena och själv kunde jag obemärkt smita ut som den snabba lilla vessla jag är. Med vitlöken i väskan gick jag ut i den värmländska huvudstaden och intalade mig själv att jag var i Skåne. "Allt det du ser det är mitt, och allt det du inte ser är också mitt" tänkte jag som en äkta skånsk storbonde och kände mig mallig över mina ägor. Sen gick jag hem och kokade hundra liter vatten med vitlök i som jag sedan hällde ut i vänern så imorgon får värmlänningarna vitlöksmarinerad gös till middag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0