Oslo o La Bohème

I fredags var jag i Oslo. Det var kjempekul och jag fick en ny duffel av min mamma. Då var hon snel. Sen var hon snel igen för hon tog med mig till Ibsenmuseet vilket var superduperkul men Strindbergs Blå Tornet var snäppet vassare. Dagens insikt var: Tur att mamma köpte jacka för annars hade jag frusit. Och: Bättre en norrman mellan sina lakan än en finne på hakan men helst intetdera. Kanske inte en av mina bättre insikter men det är ju ingen jävla tävling det här. 

Jaaa just! I lördags var jag och min mamma på Värmlandsoperan och såg La Bohème vilket jag ger fem inte alltför välstämda stämband av 6 (o)möjliga. Det var över förväntan bra och jag var alldeles hänförd. 

Och nu är det måndag och mamma har åkt hem och det känns bara jälit tomt för jag vill ha henne kvar här but life must go on! Som tur har jag lite sporrar i veckan för på onsdag ska jag karlstads nya teaterscen och se Shakespears Much Ado About Nothing och på lördag är det rättvisedagen på museet och söndag är det två-timmars-meditation som jag ska gå på och på fredag är det fest i gula villan dit jag efter en hel veckas övervägande KANSKE kan tänka mig att gå, men jag tror inte det. Skulle vara för att fira att jag hade tio tår även i förrgår när jag räknade dem.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Din mamma är grym!!! Hon har förmodligen ärvt det av dig!! Coolheten alltså. Puss

2008-10-07 @ 14:31:02
URL: http://artificialgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0