Guiness o grejer

I fredags var jag på bishop's arms med en kompis. För att uppmärksamma höstens härligt påträngande närvaro passade jag på att fira med en Guinness för det är så gott! Efter första ölen (av max 2 förutbestämda) kom norrmännen och då sprack min plan. En viktig lärdom jag har fått här i Karlstad är att norrmän på fyllan är väldigt frikostiga, lite nonchalanta men förbannat roliga. Så även denna kväll som sagt. Och nu sitter jag här på tisdagseftermiddagen som en av få överlevande efter en svirig fredagskväll men ändock väldigt nöjd efter att ha mättat Guinessuget för en stund. 

Vill ni veta vad jag gör?? Jag har precis bakat mackor eftersom mamma kommer på torsdag (min hardcore frukost duger ju inte åt henne så då får man ställa upp och baka mackor alla softishfrulle) och nu sitter jag här i brödbakslukt i dimman av mina egna ansträngningsångor pga inte alltför hårt plugg. Bob Dylans Tangled up in blue sprakar ur högtalarna och hon har precis bestämt sig för att snöra på sig löparskorna för att genom lite friluftande fräscha upp i hjärnbalken. Ja, då vet ni det också, en kunskap rikare! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0