Hönan Agda

Just nu känns det som att jag har ungefär 5 ägg i magen som jag vill värpa ut, fast jag är ju ingen höna så alltså har jag ingen pinne som jag kan sitta på så istället har jag bestämt mig för att låtsas som att det inte finns några ägg i min mage. Dessutom skulle jag vara rädd om jag värpte ägg för då skulle jag inse att något inte stod rätt till. Jag skulle få svart på vitt alltså och det skulle vara lite jobbigt att ta in. Anledningen till min kanske lite annorlunda känsla är att när jag var i Rom förra veckan tog jag upp en gammal.....o-vana (?) och åt fisk. Så nu fightas jag med lite dåliga samvetskval eftersom jag har fortsatt den här dåliga o-vanan (?) även sen jag kom hem. Jag må vara en dålig människa som bidrar till extreeeeeema föroreningar, skövlar havsbottnar, utrotar fisken osv. men jag får ju varjefall äta lite gott innan jag dör......Fast jag äter ju bara firrefisken i perioder (det går i cykler, precis som mens o grejer) (hur ser hönsbindor ut förresten??) fast det här är komplicerat och jag känner mig lite för chicken idag för att ta upp en sån diskussion. Lite sjukt onödig kuriosa från hönsgårn: Ni vet ju allihopa att tuppen säger kuckeliku här i Sverige, i Italien säger den Kickerikiiii. Precis som att tuppar snackar i-språket i Italien......ja mycket ska man höra innan öronen trillar av.

Kommentarer
Postat av: Emma

Tänk pâ att för att du ska orka kämpa mot naturförstöringen behöver du kraft. Och för att fâ kraft behöver man en fisk dâ och dâ!

2008-09-19 @ 19:29:56
URL: http://emmaimadrid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0