Allas vårt nu är annorlunda än framtidens då.

Allas vårt nu är annorlunda än framtidens då. Jo du Carl-Johan Vallgren, du må ha så rätt och det är inget annat än bevingade ord som petar sanningen rakt i ögat. Men än intressantare är, tycker jag, eftersom att det förgångna vet jag så mycket om men om framtiden vet jag intet; det är att det förgångna, det som en gång var, har mer eller mindre, kanske en  obefintligt liten men också kanske en påtaglig betydelse för nuet medan nuet inte spelar nån som helst roll för det som en gång var.

Eller har jag fel?

Det betyder alltså, enkelt, att nuet kommer påverka det kommande, tack vare det förgångna.

Eller?

Allas vårt nu är annorlunda än framtidens då. Ja. För minns vi verkligen det som var så som det egentligen var?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0