reven.

Jag fångade en rev en dag men reven gled ur neven fast lika glad för de e jag men gladast e nog reven. Reven rev en annan rev.

Säg ett däggdjur i östergötland som börjar på O! -Oäv. Fattar ni? Hmm...såna här typer av skämt går ju bara hem live liksom, hur listig och slug som en räv man än är. 

Vet ni  vad en ekorre är? Det är en trädlevande gnagare med yvig svans, det har geparden med, yvig svans alltså. Så skillnaden är alltså lätt. Den ena är i trädet, den andra sitter under. Ibland i gymmet så säger instruktören att man ska dra in svansen. Jag blir så förvirrad då. Alltså, tror hon verkligen att vi är små ekorrar allihopa?

Shit asså, nu håller mamma på med elaka katten svea. svea är en sån där katt som man aldrig förstår sig på. alltid skygg, håller sig alltid undan, så i går när jag satt i vårsolen och gottade mig i strindbergs kärlekskval kommer hon, stolt som en tupp och mallig som en gädda och kråsar och har sig. hon passade på att ta sig ett sandbad där mitt framför ögonen på mig vilket jag såklart förstår är ruskigt skönt, för att sedan TRO'T ELLER EJ OCH KORS I TAKET!!!!!! hoppa upp i mitt knä och kurra, fjäska och kråma sig och riktigt njuta av mina kel. Det är en sån där grej som bara händer en gång så jag såg till att ta vara på tillfället.

Kommentarer
Postat av: heldt

Ekorrar är sorkar som dött och blivit änglar.

2009-04-08 @ 00:17:27
URL: http://www.sorkmos.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0