Första dygnet

Hej!

:)

Nu har jag bott, levt och verkat som Stockholmare i ungefär ett dygn och jag måste säga att det känns jälit bra och går förvånansvärt galant. Har suttit här på mitt gula fina rum som man blir jätteglad av på Södermalm och pluggat lite idag. Sen klädde jag på mig och slog en lov på Götgatan. Det kändes förjävlabra fast det blåste snor och småspik och jag såg en tant som hade hår som räckte till midjan men som i blåsten ställde sig rätt upp. He he, själv hade jag uppsatt eftersom det blev så fult när jag klippte mig. hö hö hö
Och på min blåsiga promenad hann jag lokalisera SATS Medborgarblatsen Jääääääääj :) uhm, ett hyrställe och willys. Och Boulevard teatern. Sen blev jag kissis och gick hem och nu sitter jag här i mitt gula, glada rum i gen och lyssnar på Bob Hansson som precis sade (på skånska då!!!)

Bönen - är en motståndshandling mot cynismen

Bönen - är din blottade reva, din utsträckta hand.

Och vi kan ju inte göra nått annat än att stämma in, eller hur? :P Och visst håller vi med Bob om att Elvis var en uppumpad laboratoriekanin när han dog? Och visst kan de kalla det utopi? Jag tycker Bob är bra, det är NÄSTAN så att han är den bäste skåningen. Men jag gillar ju Timbuktu också. Fast jag tror att Bob är strået vassare. 

Hehe jag är ju inte bara Stockholmare, jag är ju sambo också! Hon är tysk så nu jävlar får man hålla tungan i styr och inte vråla ut hitler i tid och otid. INTE göra hitlerhälsning i köket på morgonen och ss-attiraljerna får ligga och vila in en låda ett tag. hö hö hö 

Kommentarer
Postat av: Heldt

Hur sjutton äter man frukost utan att heila? Förvirrad

2009-01-12 @ 18:52:41
URL: http://www.sorkmos.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0