Half Nelson

Till alla er som har sett Half Nelson samt till alla er som inte har sett den, det vill säga att jag kort och gott vänder mig till ALLA, nu: att filmen visa tydligt att det går alldeles utmärkt att kombinerar läraryrket med knarkande, alla är vi ofelbara och alla har vi ups and downs. Men så finns det ju såna som jag, dvs. såna som varken är lärare eller knarkar och inte funderar på varken det ena eller det andra. Men det är inte kört för det, ups and downs har vi allihopa oavsett vad vi gör eller inte och vad vi funderar på framförallt vad vi funderar på men som vi egentligen inte vill fundera på. Och det finns det bot på: gå ut i köket, öppna kylskåpet och ta en klunk juice, havtornssaft eller nått annat orange i liquidform och vipps så fick innanmätet sig en urspolning som hette duga och huvudet fick vila cirka 30 sekunder från att fundera på det där som du inte ville fundera på. Och anledningen till att jag inte vill bli lärare är 1.) ge mig EN anledning till varför jag skulle vilja?? 2.)därför att om du frågar min morbror och hans fru så är det det jobbigaste tänkbara yrket som existerar, alla kategorier, både psykiskt och fysiskt och (och här är 2 och en halv) jag vill ju inte gå i deras fotspår???!!!?? (Obs, inte för att jag tror på vad de säger men de ger mig ju en schysst anledning till att INTE slösa bort 5 år på universitetet för att sen behöva SLITA IHJÄL MIG och riskera ingen pension.)
Och anledningen till att jag inte vill knarka är för att 1.) Ge mig EN anledning till varför jag skulle vilja??? 2.) hänvisar till morbror+fru, de får säkert till nått tänkvärt och bra :P 3.) Har jag råd? 

Om södermalmsdamen i huset mitt emot tittar ut genom sitt fönster och in genom mitt, undrar om hon ser att jag monar till henne då? Fast jag ska kanske inte göra det för då kanske hon tror att jag knarkar. när jag bodde i rom så bodde det en farbror i huset mitt emot som alltid hade morgonrock på sig och med både jämna och ojämna intervaller gick han ut på balkongen och tittade ut, alltid åt samma håll, precis som att han hade tvångstankar. Så han såg aldrig mig när jag monade. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0