Några iakttagelser

Några iakttagelser:

Förut idag såg jag en som såg så där onödigt sur ut som en del gör, hon såg ut som en rättika i ansiktet.

En tonårskilles förundran över någon större och klokare mans ord: "Världen är en stor teori" och lyssna på det här: "praktiska saker är ibland......opraktiska" hö hö hö

Om man inte vill åka tunnelbana till universitetet då kan man gå dit, och går man dit inklusive lite felgåing så tar det en timme och tjugo minuter men när man går tillbaka och går raka spåret så tar det en timme och tio minuter. 

Och när jag var borttappad fast tillslut hade lokaliserat mig igen tänkte jag att jag skulle säkerhetskolla med en tant att jag var på rätt spår. Jag genomskådade henne efter cirka 3 sekunder att hon var skitförvirrad och hade noll koll åt vilket håll jag skulle och pekade och vevade åt alla möjliga håll. Och ändå hintade jag henne om rätt håll, ja till och med pekade åt det hållet jag faktiskt skulle, men hon var envis tanten och bara för att inte göra henne besviken gick jag åt det håll hon sa, fast sen svängde jag så jag kom rätt. Men hon var ju snäll som försökte, inte för att hon var till nån hjälp. Fast jag visste ju vart hon var. Dessutom visste jag ju vart jag själv var.

Slut på iakttagelse, jag ska återkomma när jag har några bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0