Återvunnen blogg.

Jag ska försöka blogga lite mer igen. Jag tänkte först skapa en ny, hemlig blogg, sen tänkte jag: Jag återanvänder den gamla! Det är tredje gången jag påbörjar det här återanvändatet av bloggen och nu gör jag det samtidigt som jag sitter i teletvås uppskattade väntetid till mellan 6 och 10 minuter. Låt det vara tredje gången gillt och låt mig komma fram om runt 6 minuter och inte om omkring 10 minuter. Fast nu är det mellan 3 till 6 minuter kvar. Det känns bra.
Jag saknar inte gamla Gefle. Jag tror nästan att jag hatar Gävle, mest för att det är så ful dialekt och för att jag tycker att alla som tycker att bocken ska brännas är inskränta nollor som borde slippa att undgå antieldimpregnering. Men vad vore Gävle utan en uppbrunnen bock? Jag tycker Gefle svävar i nått slags space där det är frågan om det verkligen borde få existera eller inte. Om hela stan brann ner och bocken fick stå kvar tror jag både en och 2 får en tankeställare angående brinnande "traditioner".
Jag har aldrig tyckt om Gävle. Jag har aldrig saknat Gävle.
Men jag tycker om och saknar många människor från Gävle. Många var väl kanske att ta i.
Det finns några från Gävle som jag hoppas att jag aldrig mer behöver se. Typ 2 st.
Om bocken undslapp klåfingers brinnande intresse för kolskelett skulle Gävle spara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0