b-film på sf Sergel

Ja vad säger man om Stockholm? Det enda jag har att säga är väl att filmen Snabba Cash inte gör boken rättvisa och tack vare en jädra B-film så känns Stockholm platt trots att jag bort på Söders höjder, vid Tjurberget närmare bestämt och det enda jag sett i tjurväg i krokarna är väl nån nattslända till söderbo med en sån där typsikt nordisk blek snopp och därmed knappast kan kallas tjur.
Snabba Cash var inge bra, jag blev uttråkad, det är fan roligare att åka tunnelbana ut till Farsta Strand än att se Snabba Cash. Fast biostolen höll hög kvalité för den var skön. Och inte helt oväntat; när det blev dags för våld så blev det våld helt i stil med klassisk svensk film; det blev överspelat och för mycket och pissjobbiga ljudeffekter.
Jag ska aldrig igen se snabba cash, inte ens om den blir dubbad till italienska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0