Prästkaffe

Den senaste tiden har stora delar av min tid präglats av Gudagrubbleri och ett slags Hälsinglandsfrälseri som tett sig mycket fromt och idag hade jag den fantastiska äran att få dricka caffé latte med en präst. Det var en fin präst på alla sätt och jag hann till och med fantisera om att bli pastorska. Föreställningar av spridd karaktär till trots som hallucinerades fram i mitt inre så hade vi en mycket trevlig stund tillsammans och prästen tog tillfälle i akt att visa upp sina berättartalanger. Jag älskar att lyssna när folk berättar, och idag var det snudd på högklassigt. Önska får man och önska ska man och jag skulle vilja få önska att få en prästfika lite oftare för det var tamejtusan det allra angenämaste jag fått uppleva på länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0