Tre timmars resa till Allhelgonakyrkan.

Nu gör jag upp med allt föregående bjäfs om Gävle, jag är bara sur för att jag bara ska bo 2 veckor till på Stockholms södra holme. Därför ska jag nog gå till Allhelgonakyrkan på söndag, inte för att den bekvämt nog är den närmaste utan för att jag tror på den. Sist var jag i Sofia Kyrka, den har aldrig övertygat mig. Jag tror mer på Allhelgonakyrkan. När jag kutar omkring på gatorna och i mitt huvud väljer kyrka så känner jag en så otrolig stark nostalgi till det jag befinner mig i just nu och som jag befunnit mig i i exakt ett års tid; Södermalm! Jag älskar att jag älskar Söder, jag älskar att bara bo här och jag älskar när jag älskar tillvaron och den älskar jag här på Söder. Trots att Allhelgonakyrkan har mörka fasader så tror jag på den och jag gillar att lillparken utanför heter Allhelgonalunden. I somras låg jag på gräset där och solade och tänkte att det är inte så bekvämt att ligga med huvudet nedåt i slänten men när jag låg med huvudet uppåt i slänten så kändes det bakvänt. Och jag glömde bort att det var obekvämt för det var så mysigt och Allhelgonakyrkan stod där och var mörk i Blekingegatans slut och jag behövde bara gå runt hörnet för att vara hemma. Och hemma är fortfarande bara runt hörnet från Allhelgonakyrkan men bara i två veckor till. Sen blir det tre timmars flygresa till Allhelgonakyrkan eller anslutning med tåg/buss för att komma till Gävle dit jag ändå inte vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0